בשנים האחרונות עולם הצרכנות השתנה באופן משמעותי, לא מעט בזכות כניסה של אתרים אשר מעניקים חווית רכישה מהנה המתבצעת מהבית, כאשר כל מה שצריך לעשות הוא להכניס את המוצר, לשלם ולקבל אותו במשלוח עד הבית. אבל מה עושים כשצריך להחזיר את המוצר? ובכן, כאן הסיפור עלול להסתבך. בשביל לסייע לכם, בחרנו להציג את כל הטיפים לטובת החזרת מוצר שרכשתם במהירות.
פנייה לשירות הלקוחות
חברות ישראליות כמו גם בינלאומיות מחזיקות במוקד של שירות לקוחות הזמין גם בטלפון אבל גם באמצעות פניות ישירות דרך מערכת המבוססת על בוט. אם אתם רוצים להחזיר את המוצר פנו ישירות לחברה, מתוך מטרה להודיע על כך שאתם רוצים להחזיר את המוצר.
בדיקת מדיניות ההחזרות
לפני שאתם פונים לחברה, צריך לבחון היטב את מדיניות ההחזרות של החנות. על פי חוק הגנת הצרכן כל חברה מחויבת להציג את תנאי ההחזרה באתר או בחנות, ובמידה ואתם רוכשים דרך חנות אונליין צרו קשר ישירות עם המוכר או עם שירות הלקוחות בשביל להוביל לניצול של הזכויות שלכם בכל הקשור להחזרה של מוצר אותו רכשתם במיטב כספכם.
הודעה מפורשת
עליכם להודיע באופן מפורש לחנות ממנה רכשתם כי אתם מעוניינים לבצע החזרה של המוצר. ניתן להעביר את ההודעה הן באמצעות המייל, מכתב רשום או דרך תיבת הפניות, כאשר רצוי לתעד את הפנייה ולשמור אותה אצלכם מתוך מטרה להישאר במעקב, עד לקבלת האישור כי שליח מגיע לקחת את המוצר או כאשר ניתן ליצור קשר עם החנות לטובת החזרה.
פנייה למועצה לצרכנות
לא מצליחים לקבל מענה בעבור הפנייה שלכם? ובכן, זה הזמן ליצור קשר עם המועצה לצרכנות אשר מסייעת לצרכנים לממש את זכותם, החל מקבלת החזר כספי ועד החזרה של מוצרים פגומים. שימו לב כי ניתן ליצור קשר עם המועצה דרך האתר או דרך פנייה למוקד, כאשר נדרש לפרט את טיב הפניה וכן לצרף אסמכתאות שיסייעו למועצה להוביל ליצירה של מענה אשר יאפשר לכם לבצע את התהליך על הצד הטוב ביותר
הימנעות מתשלום של דמי ביטול
במידה והמוצר שלכם הגיע פגום, אתם זכאים על פי חוק הגנת הצרכן להחזיר אותו ללא צורך בתשלום של דמי ביטול. יחד עם זאת, במידה והמוצר שלכם לא נפגם אתם תידרשו לשלם את דמי הביטול, בהתאם למדיניות של החברה ממנה רכשתם את החברה.
לסיכום
החזרה של מוצר צריכה להתבצע במספר שלבים, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר לקבלת מוצר חלופי או קבלת החזר כספי. במידה ואתם מתקשים לבצע את התהליך, מומלץ להצטרף לקבוצות ברשתות החברתיות המתמחות בתחום הצרכנות מתוך מטרה לקבל סיוע, ובהתאם לכך להוביל למיצוי זכויות המגיעות לכם כצרכנים.